ما هستیم در: شنبه - پنج شنبه 8:00 - 18:00
 ارزان ترین خودروهای دنده اتوماتیک ایران

ارزان ترین خودروهای دنده اتوماتیک ایران

تعویض دنده اتوماتیک یکی از امکانات فنی مهم‌ و محبوب‌ در خودروهای امروزی است. این سیستم انواع مختلفی دارد؛ اما با یک هدف کلی برای آسودگی راننده از فرایند تعویض دنده در موقعیت‌های مختلف رانندگی عرضه می‌شود. امروزه، تقاضا برای خودروهای دنده خودکار آن‌چنان زیاد است که بسیاری از سازندگان مشهور دنیا تولید جعبه‌دنده‌های دستی را متوقف کرده‌اند. در این مقاله با عنوان ارزان ترین خودروهای دنده اتوماتیک ایران تلاش کرده‌ایم تا مطالب مفیدی به خوانندگان ارائه دهیم.

در ایران برخلاف روند کلی در بازار جهانی، عرضه خودروهای دنده‌دستی با تیراژ بسیار بیشتر از مدل‌های خودکار ادامه دارد. حتی در نمونه‌های ارزان‌قیمت چینی که به جعبه‌دنده CVT مجهز هستند، هزینه ساخت از جعبه‌دنده دستی ساده مشابه مدل‌های ایرانی بیشتر است. علاوه‌بر‌این، فناوری ساخت انواع جعبه‌دنده‌های خودکار CVT یا چند‌سرعته برای خودروسازان ایرانی حالتی بسیار ابتدایی و پرخرج دارد؛ درحالی‌که مدل دستی با هزینه کمتر از چند دهه قبل تولید می‌شود. همچنین، نباید فراموش کنیم که ایران‌خودرو و سایپا، غول‌های خودروسازی کشورمان، برنامه جامع و سریع برای پیشرفت فنی و توسعه محصولات با امکانات روز دنیا را دنبال نمی‌کنند.

مجموع عواملی که ذکر شد، جعبه‌دنده خودکار را برای خریدار ایرانی به آپشنی لوکس و مناسب خودروهای گران‌قیمت تبدیل کرده است. حتی معدود تولیدات ایران‌خودرو و سایپا با جعبه‌دنده خودکار تیراژ تولید بسیار اندک و قیمتی نامتعارف درمقایسه‌با مدل استاندارد دارند که خریدار را به پرداخت ۲۰ تا ۴۰ درصد پول بیشتر وادار می‌کند. در این مطلب، تعدادی از خودروهای دنده اتوماتیک موجود در ایران را با اولویت قیمت معرفی کرده‌ایم. این محصولات با مدل صفر کیلومتر در بازار آزاد وجود دارند.

از زمان تولید اولین خودروهای اتومات تا به امروز، سهولت استفاده از

ارزان ترین خودروهای دنده اتوماتیک ایران

در کنار لذت سواری با چنین خودروهایی، باعث شد تا روزبه‌روز بر تعداد خریداران آن‌ها افزوده شود. در همین راستا شرکت‌های خودروسازی هم برای این‌که بتوانند سهمی از این بازار پرتقاضا داشته باشند، سعی کردند تا با سرعت هرچه ‌تمام‌تر، تعداد خودرو‌های اتوماتیک حاضر در سبد محصولات خود را افزایش دهند.

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter the text from the image below